Jak powinno wyglądać dobre pozycjonowanie?
Dzisiaj pozycjonowanie stron internetowych to działanie niezbędne dla każdego, kto chce by jego biznes czy marka osobista była widoczna w sieci. Pozycjonowanie strony to bowiem seria działań, które mają bezpośredni wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google pojawi się twoja witryna.
Pozycjonowanie stron internetowych — na czym polega?
Pozycja w wyszukiwarce Google ma ogromny wpływ na ruch na twojej stronie. Przekłada się na rozpoznawalność danego produktu, usługi, marki, biznesu. Nic więc dziwnego, że coraz więcej marek, nie tylko ścisłego e-commerce, decyduje się na profesjonalne pozycjonowanie stron www. Liczba materiałów pojawiających się w sieci jest tak duża, że bez odpowiednich zabiegów, nie masz co liczyć na naturalne, wysokie organiczne zasięgi. Wszystkiego nie załatwią także reklamy, Adsy i pokrewne im rozwiązania — oczywiście tego typu inwestycje wspierają widoczność strony, natomiast przynoszą szybkie, ale i krótkotrwałe reakcje. Jeśli chcesz zawalczyć o naprawdę wysoką pozycję w Google, musisz pomyśleć o bardziej długofalowej strategii.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
To, ile kosztuje pozycjonowanie stron, zależy w dużej mierze od celów, jakie sobie postawisz. Pozycjonowanie szerokie wymaga nieco innej kombinacji narzędzi niż pozycjonowanie stron Świdnik nakierowane na rozpoznawalność lokalną. Nie oznacza to wcale, że lokalne pozycjonowanie stron jest prostsze — jest z pewnością inne, ma swoją specyfikę. Wiele zależy także od możliwości, jakie daje promowana strona, usługa, produkt, marka osobista itd.
Niewątpliwie jednak skuteczne pozycjonowanie stron www to coś, w co warto zainwestować. Działania SEO mają wyraźne przełożenie na wyniki wyszukiwarki Google. To zaś przekłada się nie tylko na marketing internetowy, ale również działania wizerunkowe czy sprzedażowe:
- poprawę widoczności strony,
- większą i lepszą rozpoznawalność produktu/usługi/marki,
- większy ruch na stronie,
- wzrost wyników generowania leadów sprzedażowych,
- pozyskiwanie nowych klientów,
- budowanie silnej relacji ze stałymi klientami.
Pozycjonowanie lokalne czy ogólnopolskie?
Pozycjonowanie Świdnik może dotyczyć zarówno rynku lokalnego lub ogólnopolskiego, a nawet międzynarodowego. Decyzja o tym musi zapaść, zanim podejmiemy szeroko zakrojone działania, bo dobór rozwiązań w każdym z tych przypadków będzie nieco innych. To, jak pozycjonujemy strony, zależy przede wszystkim od efektów, jakie chcemy osiągnąć, od określonej grupy docelowej i jej charakterystyki, od specyfiki promowanego produktu, od otoczenia konkurencyjnego, od możliwości działań SEO, jakie jesteśmy gotowi podjąć. Pozycjonowanie lokalne w wielu przypadkach może się okazać znacznie lepszą decyzją niż inwestowanie większego budżetu w działania o zasięgu ogólnopolskim, jeśli 90% twoich klientów to mieszkańcy tego samego miasta lub okolic.
Co wpływa na SEO? Pozycjonowanie Świdnik
Na wyniki w Google ma bardzo dużo czynników, dlatego przygotowanie do pozycjonowania warto rozpocząć od profesjonalnego audytu SEO, który podpowie, nad którymi obszarami trzeba pracować, co koniecznie trzeba naprawić, a co być może działa bez większego zarzutu. Audyt SEO Lublin zwraca uwagę na:
- poprawności budowy Twojej witryny pod kątem SEO, indeksację i pozostałe informacje meta odczytywane z poziomu robotów Google,
- szybkość ładowania witryny,
- profil linków, poprawność stosowanego linkowania zewnętrznego i wewnętrznego,
- dobór słów kluczowych, zakres rozwiązań contentowych,
- widoczność witryny,
- otoczenie konkurencyjne i jego wpływ na widoczność twojej strony.