Ruch uliczny w Świdniku: zmiany na rondach i problematyczne dziury na drogach
Centrum Świdnika jest miejscem, gdzie znajduje się największe rondo, które niedawno przeszło gruntowną modyfikację. Odnosząc się do tej rewizji, pojawiły się pytania dotyczące sensowności przekształcenia dwupasmowej jezdni w jednokierunkową. Sytuacja na skrzyżowaniu al. Lotników Polskich i ul. Struga również nie jest optymalna, a stan nawierzchni ul. Dworcowej pozostawia wiele do życzenia.
Nasz Czytelnik, Stanisław, który codziennie przemieszcza się po mieście samochodem, zauważył te problemy i podzielił się swoimi obserwacjami. Pierwszym zagadnieniem, które zgłosił, była modyfikacja świdnickiego ronda lipcowego. Rondo to zmieniono z dwupasmowego na jednopasmowe.
Stanisław zastanawiał się, czy takie działanie nie ogranicza funkcjonalności ronda, które mogłoby efektywnie rozwiązywać problem korków, zwłaszcza podczas szczytu pracowniczego w WSK (Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik”).
Al. Lotników Polskich i skrzyżowanie są to drogi powiatowe, co skłoniło nas do zbadania powodów takiej decyzji dotyczącej organizacji ruchu.
Magdalena Uniłowska, Naczelnik Wydziału Infrastruktury Drogowej Starostwa Powiatowego w Świdniku, wyjaśniła, że przekształcenie ronda z dwupasmowego na jednopasmowe miało na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników. Według niej, układ dwupasmowy charakteryzował się czterokrotnie większą liczbą punktów kolizyjnych niż jednopasmowe. Od czasu implementacji tej zmiany, odnotowano znaczny spadek liczby wypadków i kolizji drogowych.