Nowatorski system szkolenia śmigłowcowego zaproponowany przez PZL-Świdnik
Jacek Libucha, Prezes Zarządu PZL-Świdnik, podzielił się swoją wizją na temat nowego podejścia do szkolenia załóg śmigłowców. W jego przekonaniu, proponowany przez firmę PZL-Świdnik system szkolenia dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej powinien powstać na trzech filarach. Pierwszym z nich są nowoczesne symulatory i urządzenia przeznaczone do szkolenia. Drugi filar ma stanowić najnowsze śmigłowce o charakterze szkolno-bojowym. Natomiast trzecim elementem według planu jest kompleksowe wsparcie logistyczne.
Obecnie Siły Zbrojne RP są wzbogacane o najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie śmigłowce. Ten dynamiczny wzrost możliwości wojska jest bezpośrednio związany z rosnącym poziomem technologicznym dostarczanych maszyn. Dotyczy to nie tylko samego śmigłowca, ale również zespołu napędowego, awioniki, sensoryki czy uzbrojenia. Wzrasta także liczba pokładowych systemów awionicznych, samoobrony oraz walki elektronicznej.
W związku z tym, konieczne jest przyjęcie nowego podejścia do szkolenia pilotów i techników. Kluczowe staje się dostarczanie zaawansowanych treningów oraz wsparcia logistycznego. Właśnie takie rozwiązania oferuje nowy system szkolenia, proponowany przez PZL-Świdnik. Ten system ma być realizowany równolegle z dostarczaniem śmigłowców szkolno-bojowych, a także zapewniać pełne wsparcie logistyczne.

Edukacja zdrowotna dla seniorów: Stopy w centrum uwagi w Świdniku
Przedszkolaki odkrywają świat policji: budowanie bezpieczeństwa od najmłodszych lat
Cisza w klasie, burza w głowie – jak zrozumieć i wspierać młodzież w kryzysie emocjonalnym?
ABC Ruchu” w Świdniku: Dzieci uczą się zdrowej postawy przez sport
Nowe skrzydło edukacyjne w Krępcu za 7 milionów złotych!
Pasowanie pierwszoklasistów w Rybczewicach – wzruszający moment dla uczniów i ich rodzin
Świdnik ożywił magię „Akademii Pana Kleksa” w kolorowym spotkaniu
Wojewoda rozpoczyna postępowanie dla budowy drogi ekspresowej S12 Piaski-Pełczyn
Kobiety w poezji: twórczość i inspiracje w wierszach