Zaprojektowanie rozbudowy lubelskiej bocznicy kolejowej to koszt 6 mln zł według PKP Intercity
Spółka PKP Intercity zarezerwowała ponad 6 milionów złotych na realizację projektu rozbudowy bocznicy kolejowej w Lublinie. W odpowiedzi na ogłoszony przetarg, wpłynęło pięć propozycji. Dzięki tej inwestycji, planowane jest stworzenie aż 150 nowych stanowisk pracy.
Przewidziana przebudowa dotyczy bocznicy kolejowej PKP Intercity, której lokalizacja skupia się wokół dworca Lublin Główny. To właśnie tam odbywa się obsługa techniczna pociągów należących do państwowego przewoźnika. PKP Intercity uzyskało niedawno informacje o potencjalnym koszcie projektu tej inwestycji. Prace nad dokumentacją projektową to zadanie, które jest obecnie przedmiotem rywalizacji pięciu firm. Cztery z nich zaproponowały swoje usługi w granicach budżetu ustalonego przez spółkę kolejową – to kwota 6,65 mln zł brutto.
Konsorcjum składające się z warszawskiej firmy Infrares (lider projektu) i lubelskiego BDK (partner) jest gotowe podjąć się tego zadania za najmniejszą kwotę – 2,27 mln zł. Firma Infra z Warszawy oszacowała swoje usługi na 3,06 mln zł. W ramach ustalonego przez PKP Intercity limitu znajdują się również propozycje od Sweco Polska z Poznania i Biura Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi (wspólna oferta, wynosząca 4,28 mln zł) oraz ELKOL z Bytomia (6,08 mln zł). Wyraźnie zadeklarowaną kwotę przekracza jedynie BBF z Poznania, które szacuje koszt opracowania dokumentacji na 11,44 mln zł.